Silnik Lifan GX160 168F 5,5 kM
Silnik Lifan 168F (GX160) to bez wątpienia jeden z flagowych modeli oferowanych przez markę Lifan. Jests to jednocylindrowy silnik czterosuwowy zaprojektowany w oparciu o techonologię OHV. Do chłodzenia (podobnie jak w przypadku większości silników Lifan) wykorzystuje powietrze. Silnik ten jest lekki i cichy. Nie da się ukryć, że jest to jeden z najbardziej rozchwytywanych modeli silników Lifan.
Moc silnika Lifan 168F oscyluje na 5,5 kM, zaś pojemność skokowa wynosi 163 cm³. Maksymalną prędkością obrotową osiąganą przez wał korbowy jest 3600 rpm. Silnik wykorzystuje do pracy paliwo benzynowe pobierane z baku o pojemności 3,7 litra, co pozwala na niemalże pięć godzin pracy ciągłej przy maksymalnym obciążeniu silnika. Wykorzystanie silnika jest na tyle rozmaite, że nie ma najmniejszego sensu przytaczania poszczególnych maszyn. Producent oferuje silnik GX160 z kilkoma wałkami zdawczymi tj. o średnicy 19mm, 20mm oraz stożkowe. Warto zwrócić uwagę, że producent oferuje aż trzy rodzaje wałków stożkowych, co pozwala dopasować wałek zdawczy pod najbardziej wymagające maszyny czy urządzenia.
Silnik benzynowy GX160 Lifan 168F można wykorzystywać zamiennie w maszynach firm: Honda, Robin-Subaru, Holida, Briggs&Stratton, Loncin, Zipper czy Kipor.
- silnik – jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
- pojemność silnika – 163cm o mocy 5,5 KM (4,0 kW) / 3,600 rpm
- rozruch silnika – ręczny
- paliwo – benzyna bezołowiowa
- pojemność baku – 3,7L
- masa netto – 16 kg
- średnica wałka – 19 mm lub 20mm
Silnik Lifan 168F-2 GX200 6,5 kM
Silnik spalinowy benzynowy Lifan GX200 168F-2 to kolejny flagowy model wiodącego chińskiego producenta. Charakteryzuje się przede wszystkim lekką, ergonomiczną konstrukcją, dzięki czemu stanowi doskonałą formę napędu przy wielu maszynach wymagających mobilności.
Podobnie jak mniejszy odpowiednik (Lifan 168F 5,5 kM) wykorzystuje technologię OHV. Jest to silnik czterosuwowy, jednocylindrowy, a do chłodzenia wykorzystuje powietrze. Pojemność skokowa oscyluje na około 200 cm3, a właściwa moc na 6,5 kM. Śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że GX200 to nieco starszy brat bliźniak silnika GX160 168F, ponieważ jego parametry są niezwykle zbliżone. Charakteryzuje się on nieco większą mocą, poza tym sama konstrukcja oraz rozmiary są niemalże identyczne jak w przypadku „młodszego” poprzednika.
Wykorzystanie silnika jest równie szerokie, więc również nie ma najmniejszego sensu przytaczania poszczególnych maszyn. Producent oferuje silnik GX160 z kilkoma wałkami zdawczymi tj. o średnicy 19mm, 20mm oraz stożkowe. Warto zauważyć, że producent oferuje trzy typy wałków stożkowych, co umożliwia dopasowanie wałka zdawczego do wszelkich maszyn oraz urządzeń budowlanych, ogrodniczych, czy rolniczych. Silnik doskonale sprawdza się również w gokartach, czy innych pojazdach wykorzystujących silniki o małej mocy.
- silnik – jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
- pojemność silnika – 196cm o mocy 6,5 KM (4,8 kW) / 3,600 rpm
- rozruch silnika – ręczny
- paliwo – benzyna bezołowiowa
- pojemność baku – 3,7L
- masa netto – 16 kg
- średnica wałka – 20mm, 19mm lub stożek
Silniki spalinowe Lifan o wałku zdawczym 25mm
Silnik Lifan GX240 173F 8 kM
Kolejną godną uwagi pozycją oferowaną przez chińskiego producenta jest silnik spalinowy Lifan 173F GX240 o mocy oscylującej na 8 kM. Jego pojemność skokowa wynosi 240 cm³. Ten jednocylindrowy silnik czterosuwowy do chłodzenia wykorzystuje powietrze. Podobnie jak mniejszy poprzednik jest w stanie osiągnąć prędkość obrotową 3600 obrotów na minutę. Standardowa średnica wałka zdawczego wynosi 25 mm. Silnik ten jest wyposażony w stosunkowo duży zbiornik paliwa, którego pojemność wynosi 6,5 litra.
Jednym z importowanych przez nas produktów, z którego chętnie korzystają nasi Klienci, jest silnik
- silnik – jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
- pojemność silnika – 242cm o mocy 8 KM (5,9 kW) / 3,600 rpm
- rozruch silnika – ręczny
- paliwo – benzyna bezołowiowa
- pojemność baku – 6,5L
- poziom hałasu – 97 dB
- średnica wałka – 25mm
- waga – 25kg
Silnik Lifan GX270 177F 9 kM
Silnik Lifan GX270 o mocy 9 koni mechanicznych oferuje pojemność skokową wynoszącą 270 cm3. Silnik ten posiada wyjątkowo wysoki moment obrotowy wynoszący aż 19 Nm. Silnik ten wykorzystuje do napędu benzynę. Zastosowanie w konstrukcji baku o pojemności 6,5 litra pozwala na kilkugodzinną pracę silnika na maksymalnych obrotach. Standardowy wałek zdawczy silnika wynosi 25 mm, zaś prędkość maksymalna wału obrotowego wynosi 3600 obrotów na minutę.
- silnik – jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
- pojemność silnika – 270cm o mocy 9 KM (6,6 kW) / 3,600 rpm
- rozruch silnika – ręczny
- paliwo – benzyna bezołowiowa
- pojemność baku – 6,5L
- poziom hałasu – 97 dB
- średnica wałka – 25mm
- waga – 25kg
Silnik spalinowy Lifan GX340 177F 9kM
Kolejną pozycją oferowaną przez markę Lifan jest silnik spalinowy Lifan GX340 177F o mocy 11 koni mechanicznych. Jego pojemność skokowa oscyluje na 340 cm3. Podobnie jak poprzednie modele silnik osiąga prędkość 3600 obrotów na minutę.
Lifan GX340 jest silnikiem jednocylindrowym, czterosuwowym, który do właściwego chłodzenia wykorzystuje powietrze.
- pojemność silnika – 337cm o mocy 11 KM (8,1 kW) / 3,600 rpm
- rozruch silnika – ręczny
- paliwo – benzyna bezołowiowa
- pojemność baku – 6,5L
- masa netto – 31 kg
- średnica wałka – 25mm.
Silnik spalinowy Lifan GX390 188F/188FD 13 kM
Przebrnąwszy przez poprzednie modele oferowane przez chińskiego potentata doszliśmy do zdecydowanie najbardziej rozchwytywanych silników marki Lifan. Silnik spalinowy Lifan GX390 o mocy 13 koni mechanicznych o pojemności 390 cm3 wykorzystuje zaawansowaną technologię OHV. Do chłodzenia wykorzystuje powietrze, a do jego podstawowych cech możemy zaliczyć cichą, aczkolwiek bardzo wydajną pracę. Co ważne, producent umożliwia wykorzystanie zarówno rozruchu ręcznego (przy użyciu startera ręcznego zwanego szarpakiem), jak również rozruchu elektrycznego (przy wykorzystaniu stacyjki oraz kluczyka). Silnik ten ma niesamowicie szerokie zastosowanie w maszynach budowlanych i ogrodniczych.
- silnik – jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
- pojemność silnika – 389cm o mocy 13 KM (9,6 kW) / 3,600 rpm
- rozruch silnika – ręczny, elektryczny – kluczyk
- paliwo – benzyna bezołowiowa
- pojemność baku – 6,5L
- masa netto – 33 kg
- średnica wałka – 25mm
Silnik spalinowy Lifan GX420 190F/190FD 15 kM
Kolejną flagową jednostką z zakresu większych silników jest silnik spalinowy benzynowy Lifan GX420 190F/190FD o mocy 15 koni mechanicznych. Pojemność skokowa silnika oscyluje na 420 cm3, więc śmiało możemy użyć stwierdzenia, że jest to nieco „starszy” brat silnika GX390. Silnik opiera swoją pracę o wykorzystanie benzyny bezołowiowej. Do chłodzenia wykorzystuje powietrze. Swoją stosunkowo cichą pracę zawdzięcza wykorzystaniu technologii OHV. Maksymalna prędkość obrotowa (podobnie jak w większości silników marki Lifan) wynosi 3600 obrotów na minutę. Producent oferuje rozmaite typy wałków zdawczych. Do najpopularniejszych należą wałki o średnicach 25,4 mm, 25mm oraz wałek stożkowy.
Silnik spalinowy benzynowy Lifan GX420 15 kM ma bardzo szerokie zastosowanie w maszynach rolniczych oraz budowlanych. Bardzo często bywa stosowany w agregatach prądotwórczych oraz motopompach.
- silnik – jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
- pojemność silnika – 420cm o mocy 15KM (11,7kW) / 3,600 rpm
- rozruch silnika – ręczny
- paliwo – benzyna bezołowiowa
- pojemność baku – 6,5L
- masa netto – 33 kg
- średnica wałka – 25mm, 25,4mm lub stożek.