Małe silniki spalinowe Lifan wykorzystujące olej napędowy Diesla.

Poza silnikami benzynowymi chiński producent wypuścił na rynek dwa modele silników spalinowych wykorzystujących paliwo Diesla. Nie da się ukryć, że silniki te są bardzo zaawansowane technologicznie i stanowią doskonałą, a przede wszystkim tańszą alternatywę dla silników Diesla innych firm.
Do silników Lifan przekonali się już mieszkańcy wielu krajów min. Wielkiej Brytanii, Niemiec, Rosji, Australii, USA czy Kanady. Maszyny, których jesteśmy wyłącznym importerem w Polsce, cieszą się coraz większą popularnością. Przede wszystkim za sprawą dobrej jakości w stosunku do proponowanej przez producenta ceny oraz dzięki temu, że mogą być one stosowane zamiennie z silnikami Yanmar L100, Loncin 186F, Holida 186F, Kama 186F oraz Kipor 186F i innych producentów.

 Silnik diesla C186FD 9,5 kM

Silnik Diesla C186FD 9,5 kM jest najwyższej klasy silnikiem czterosuwowym jednocylindrowym wykorzystującym olej napędowy Diesla. Silnik wykorzystuje bezpośredni wtrysk paliwa. Jego moc oscyluje na 9,5 kM i 27 Nm momentu obrotowego. Pojemność skokowa jest stosunkowo wysoka, wynosi ona bowiem 456 cm3. Maksymalną predkością wału korbowego silnika jest 3600 obrotów na minutę. Do chłodzenia silnika wykorzystywane jest powietrze. Warto zwrócić uwagę na wykorzystanie wysokiej jakości olejowego filtra powietrza, który gwarantuje zatrzymanie wszelkich zanieczyszczeń zasysanych z otoczenia, co wpływa na dużą żywotność silnika.

Odpowiednie smarowanie silnika następuje przy wykorzystaniu odpowiednie pompy olejowej zamontowanej w bloku silnika. Misa olejowa ma pojemność 1,6 litra, zaś zbiornik paliwa 5,5 litra. Co ważne, silnik jest wyposażony zarówno w rozruch ręczny jak elektryczny, co stanowi doskonałe zabezpieczenie pod kątem uruchomienia silnika w trudnych warunkach atmosferycznych. Standardowa wersja silnika posiada wałek zdawczy calowy (o średnicy 25,4 mm)

 

Smarowanie silnika następuje za pośrednictwem pomy olejowej zamontowanej w bloku silnika. Pojemność misy olejowej wynosi 1,6 l. Paliwem wykorzystywanym do napędzania silnika jest olej napędowy, pojemność zbiornika paliwa wynosi 5,5l. Maszyna może być uruchomiona ręcznie, przy pomocy startera bądź z użyciem elektrycznego rozrusznika, do którego kable znajdują się w oferowanym zestawie.

  • silnik –  czterosuwowy, chłodzony powietrzem
  • pojemność silnika – 456cm o mocy 11,5 KM (8,3 kW) / 3,600 rpm
  • rozruch silnika – ręczny oraz elektryczny
  • paliwo – diesel ON
  • średnica x skok – 88×75
  • spalanie – bezpośredni wtrysk
  • rodzaj smarowania – pompka olejowa
  • pojemność baku – 5,5L
  • pojemność misy olejowej – 1,65L
  • masa netto – 54 kg
  • średnica wałka – 25,4mm.
  • w zastawie kable do rozrusznika
  • filtr powietrza olejowy

 

Silnik diesla Lifan C188FD 11,5 kM

https://lifanpower.pl/silniki-spalinowe/8-silnik-diesel-lifan-115km-c188fd.html

Lifan ma w swojej ofercie również większy silnik wykorzystujący olej napędowy diesla. Mowa tutaj o silniki C188FD o mocy 11,5 kM, którego pojemność skokowa wynosi 11,5 koni mechanicznych. Moment obrotowy wynosi 30 nM. Podobnie jak mniejszy poprzednik, silnik jest wyposażony w bezpośredni filtr paliwa oraz filtr powietrza typu olejowego. Pojemność skokowa silnika oscyluje na 460 cm3. W gruncie rzeczy parametry technologiczne są niezwykle zbliżone do silnika C186FD.
Dostępne wałki 25,4mm.

  • silnik –  czterosuwowy, chłodzony powietrzem
  • pojemność silnika – 456cm o mocy 11,5 KM (8,3 kW) / 3,600 rpm
  • rozruch silnika – ręczny oraz elektryczny
  • paliwo – diesel ON
  • średnica x skok – 88×75
  • spalanie – bezpośredni wtrysk
  • rodzaj smarowania – pompka olejowa
  • pojemność baku – 5,5L
  • pojemność misy olejowej – 1,65L
  • masa netto – 54 kg
  • średnica wałka – 25,4mm.
  • w zastawie kable do rozrusznika
  • filtr powietrza olejowy